Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερο η συζήτηση
επικεντρώνονται στην εκλογική διαδικασία. Τα πρόσωπα, τα λόγια τους και τα έργα
τους είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τους περισσότερους ψηφοφόρους. Όμως, σε
μία εποχή όπου το ίντερνετ και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης
χρησιμοποιούνται κατά κόρον, θα ήταν εύλογο να συζητάμε για την προβολή κάθε
πολιτικού μέσα από αυτά και κατά πόσο ενεργ@ είναι. Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί
ποτέ πόσο τα social
media
επηρεάζουν την εκλογική διαδικασία;
Η γρήγορη εξάπλωση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης
και ο ρόλος τους στην πολιτική διαδικασία έδωσε τη δυνατότητα στους πολίτες να
επιλέξουν ποιο κόμμα ή υποψήφιο θα υποστηρίξουν. Επομένως, μέσα από ζωντανές ομιλίες, φωτογραφίες,
άρθρα με υλικό από επιτόπιες συναντήσεις και ανάρτηση κειμένων από υποψηφίους
που παροτρύνουν και στέλνουν θετικά και εντυπωσιακά μηνύματα, γίνεται η
προσπάθεια προσέλκυσης ψηφοφόρων.
Επιπλέον, όλοι αντιλαμβανόμαστε την αλληλεπίδραση που
παρατηρείται ανάμεσα στους υποψηφίους και τους ψηφοφόρους. Τα κοινωνικά μέσα
αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη σχέση αυτή. Η φράση "μέσα κοινωνικής
δικτύωσης" αναφέρεται σε μια ευρεία ποικιλία υπηρεσιών που βασίζονται στο
διαδίκτυο και σε κινητές συσκευές και επιτρέπουν στους χρήστες να συμμετάσχουν
σε διαδικτυακά debates, να συνεισφέρουν με τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους
και να επικοινωνούν μεταξύ τους σε μία διαδικτυακή κοινωνία.
Είναι γνωστό
πλέον πως τα social
media κυριαρχούν
έναντι των παραδοσιακών, αφού δεν υπόκεινται σε κυβερνητικούς περιορισμούς και
είναι υποστηριχτές της ελευθερίας του
λόγου. Επιπλέον βοηθούν τους υποψηφίους να οργανώσουν ένα ελκυστικό προφίλ, να προωθήσουν την καμπάνια τους και να μιλήσουν
άμεσα με τους υποστηριχτές τους χωρίς όμως να πουν κουβέντα για το πράσινο, για
την βελτίωση του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε και τις ευκαιρίες για απασχόληση
στον τόπο μας.
Γίνεται κατανοητή η δύναμη των κοινωνικών δικτύων και στην
εκλογική διαδικασία. Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι δρόμοι για έναν υποψήφιο να
παρουσιάσει τον εαυτό του και να περάσει
τα μηνύματα του, όπως παραδοσιακά γινόταν έως τώρα. Όμως σκεπτόμενοι την
ενασχόληση τόσων νέων προσώπων όχι μόνο με τα κοινωνικά δίκτυα αλλά και με την
πολιτική θα πρέπει να αδράξουμε την ευκαιρία και να το εκμεταλλευτούμε στο
έπακρο. Το θέμα είναι η συχνή επικοινωνία με την κοινωνία να κρατηθεί και μετά
τις εκλογές, τότε που όλα σχεδόν τα έργα θα γίνουν πράξη.
Σταματία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου