Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Tik Tok. Γιατί μιλάμε όλοι για αυτή την εφαρμογή;





Κάνετε Tik Tok ή ακόμα; Είναι η ερώτηση που ηχεί στα αφτιά των περισσοτέρων εφήβων αλλά και ενηλίκων καθώς η εφαρμογή μπήκε για τα καλά στην ζωή μας και στα περισσότερα Smartphone. Η εφαρμογή με το μεγαλύτερο ιστορικό ρεκόρ downloads, όπου τον Απρίλιο έφτασε τα 2 δισεκατομμύρια, επιτρέπει τη δημιουργία και κοινοποίηση σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, μουσικής και κωμικών ή μη βίντεο μικρής διάρκειας, ενώ παράλληλα με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης προτείνει βίντεο ανάλογα με τις αντιδράσεις και προτιμήσεις των χρηστών.
Το next big thing προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων τόσο στο κομμάτι της διαφήμισης και του marketing όσο και σε θέματα επικαιρότητας. Η ευκολία να αποτυπώσεις την κάθε στιγμή σε έναν ήχο ή βίντεο ελκύει όλο και περισσότερους χρήστες εκτοξεύοντας τα κέρδη της εταιρείας, ειδικά στην εποχή του κορωνοϊού. 
Το Tik Tok αποτελεί μία καλή ευκαιρία για marketing παρόλο που πολλοί marketer μεγαλύτεροι των 30 ετών δεν έχουν καν ακούσει για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Τα βίντεο που ανεβαίνουν δεν είναι πλέον μόνο μουσικά, αφορούν την επίδειξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων των χρηστών, φάρσες, χρήση προϊόντων, κατασκευές, ομορφιά, μόδα κλπ.  Ωστόσο υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να προβληθεί ένα brand μέσω του Tik Tok, οι οποίοι δεν διαφέρουν σημαντικά από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα. Συγκεκριμένα, μία μάρκα μπορεί να δημιουργήσει και να λειτουργήσει το δικό της κανάλι, να συνεργαστεί με influencers για να διαδώσει το μήνυμά της σε μεγαλύτερο κοινό και να πληρώσει για να διαφημιστεί. Οι παραπάνω τρόποι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και συνδυαστικά.
Όσον αφορά το κομμάτι της διαφήμισης, η διαφήμιση στο Tik Tok βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, αφού μόλις τον Ιανουάριο του 2019 άρχισε να εμφανίζει κάποιες διαφημίσεις. Το βασικό ζήτημα είναι αυτό του προϋπολογισμού, καθώς απαιτούνται 500$, καθιστώντας αυτομάτως την πλατφόρμα αρκετά ακριβή, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Από την άλλη μεριά, όπως παρατηρείται τον τελευταίο καιρό, η εφαρμογή θέτει στο προσκήνιο και θέματα της επικαιρότητας παρακινώντας έτσι το ενδιαφέρον των χρηστών. Η συνήθεια πλέον των νέων να κάνουν την κάθε στιγμή τους Tik Tok, οδήγησε στην εξιχνίαση ενός εγκλήματος. Συγκεκριμένα στο Σιάτλ των ΗΠΑ, μία παρέα εντόπισε μία βαλίτσα η οποία τους φάνηκε καλό αντικείμενο για να γυρίσουν ένα βίντεο, κάνοντας πλάκα ότι η βαλίτσα περιείχε χρήματα. Όταν η κοπέλα άνοιξε την βαλίτσα με ένα ξύλο, κατάλαβε από τη φρικτή μυρωδιά ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Η βαλίτσα αποκάλυψε ένα μακάβριο έγκλημα, καθώς περιείχε τμήματα από οστά ανθρώπου.  
Το επόμενο κατόρθωμα της εφαρμογής, επικεντρώθηκε αυτή τη φορά στην πολιτική και συγκεκριμένα στον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, αφού τάραξε τα νερά του Λευκού οίκου. Μία 51χρονή και άλλοι έφηβοι χρήστες βρίσκονται πίσω από το μποϊκοτάζ της προεκλογικής συγκέντρωσης  του Τραμπ στην Οκλαχόμα. Η 51χρονη γυναίκα παρακίνησε πολλούς χρήστες να ‘’κρατήσουν’’ ένα εισιτήριο για την ομιλία του Ρεπουμπλικάνου και στην συνέχεια να μην εμφανιστούν. Η ομιλία του προέδρου Τραμπ στην Τούλσα της Οκλαχόμα αναμενόταν να είναι η μεγαλύτερη συγκέντρωση στον κόσμο σε κλειστό χώρο εν μέσω πανδημίας του νέου κορωνοϊού . 
Όπως αποδεικνύεται από τις έρευνες αλλά και από τις εξελίξεις, η εφαρμογή φαίνεται να βρίσκεται στο ζενίθ της και να χαρακτηρίζεται αρκετά δυναμική συγκριτικά με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό όμως που προκαλεί ανησυχία στους χρήστες και για αυτό έχει υποστεί πολλές μηνύσεις, είναι ότι η εφαρμογή παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών και καταγράφει τις συμπεριφορές τους για χρήση σε διαφημιστικές και άλλες επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών . Μία εφαρμογή λοιπόν, τόσο διασκεδαστική μπορεί ανά πάσα στιγμή να καταστεί επικίνδυνη με την αλόγιστη χρήση των νέων αλλά και χωρίς την επίβλεψη των γονιών. Για αυτό λοιπόν ο γονέας πρέπει να επιβλέπει συχνά το παιδί του και να το προτρέπει ώστε να χρησιμοποιεί βίντεο και μουσική που είναι γνωστά τόσο στο ίδιο όσο και στον γονέα από την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, μ’ αυτό τον τρόπο, το TikTok μπορεί να αποτελέσει μια ευχάριστη εμπειρία!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η κουλτούρα της εποχής

  Σημασία, σε μία χρονική περίοδο που οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται σε άδεια, η πλειοψηφία των εταιριών και των υπηρεσιών είναι κλειστ...